vineri, 19 februarie 2016

Jacobs te trimite din nou in vacanta, sau cum am ajuns noi in Madeira - 1

Jacobs te trimite din nou in vacanta, sau cum am ajuns noi in Madeira - 1


Sunt bautoare de cafea eu, sotul, mama, toata familia. Cafeaua Jacobs este cea pe care o consumam in mod constant, asa ca, totul a inceput cand am citit despre un concurs pe pagina lor: #joacatecujacobs : "Cum ar fi să te trezești dimineața cu un astfel de peisaj? Câștigă o excursie în Madeira sau zeci de alte premii instant cu Jacobs! Trebuie doar să cumperi produsele participante la promoție până pe 31 August, să prepari rețeta de pe cartonaș și să ne-o arăți. Postează o poză cu creația ta pe pagină cu hashtag ‪#‎joacatecujacobs‬ și fă-ți bagajele pentru Madeira! Regulament: http://on.fb.me/1IPuxrz "

Nu mi-a trebuit mult si curioasa sa vad ce reteta trebuie sa pregatesc, am fugit si am urmat pasii intocmai. Am fost umita sa aflu ca ma aflu printre castigatori. Reteta cu care am castigat se numeste Musafiri:


 



Am fost in Madeira cu Jacobs si m-am intors astazi, asa ca vreau sa va scriu acum, cat am totul proaspat in minte.

Premiul a fost o surpriza imensa pentru noi, vacanta a fost una de vis, nu m-as fi asteptat niciodata sa castig asa ceva. Multumesc Jacobs .



Inainte de orice, trebuie sa spun un singur lucru: Atlantic. Oceanul este fascinant, imens, minunat, te vrajeste dintr-o data si nu mai ai cum sa scapi din magia lui minunata. In momentul in care te apropii de tarm si il auzi cum isi izbeste valurile de stanci, te indragostesti fara putinta de lecuire.

Iti dai seama cat esti de mic intr-un mod frumos, cum numai oceanul poate sa iti transmita. Te simti mic, dar nu neinsemnat, ba dimpotriva, foarte puternic, gata sa misti muntii si toate marile si valurile si tot pamantul, pentru ca oceanul este sigur ca poti orice. Tu l-ai explorat pe el, el este aici sa te faca fericit, si tu esti aici sa il faci fericit pe el. Ai cucerit munti si vai, orase si sate, continente intregi, dar in fata oceanului te opresti, tremurand de emotie si ..... te bucuri ca esti acolo cu el si speri ca el sa iti fie intotdeauna prieten.

Nu am cuvinte sa va povestesc cat de mult m-a impresionat Oceanul Atlantic si insula Madeira.
Fiecare dintre noi, ne dorim o viata mai buna. Un loc in care sa poti trai linistit, fara teama, cu mult respect pentru tine, viata ta si pentru cei din jur. Un loc in care inima ta sa tresalte de fericire in fiecare dimineata si sa adoarma impacata in fiecare seara, alaturi de omul iubit.  Un loc in care sa iti cresti copii linistit si fericit si cu multa incredere in viitor.
Un asemenea loc este Madeira.

Aici nu ai cum sa pierzi, totul este un castig si nu stiu exact ce sa va spun mai inainte. Insula este superba, este extrem de curata si ingrijita, plina de flori, de vin si de oameni buni, amabili, respectuosi.

Strict administrative: cazarea minunata - Hotel Raga, masa foarte buna, compania Tap Portugal fara cusur, masa servita de ei foarte ok, totul la timp, totul perfect. Ghida noastra, Mariana, minunata, ne-a facut un tur al orasului superb, ne-a povestit despre insula si obiceiuri, am vazut cum se face broderia pe insula, cum se fac palarii si genti, care sunt mancarurile traditionale, ne-a aratat crama si vinurile locului, piata de peste, piata de flori si toate cele.

Am vizitat cu sotul meu tot ce am putut, in scurtul timp avut la dispozitie. Sincer vorbind, si o luna daca stateam, tot nu ar fi fost deajuns :).

Am facut atata miscare cat nu cred ca am facut in ultimii 10 ani, am stat la terase frumoase, cu mancare buna, oameni minunati si peisaje de iti taie rasuflarea si mai ales, am incercat sa stam cat mai mult langa Oceanul Atlantic.

Am vizitat Camara de Lobos, de doua ori chiar :), Cabo Girao, tunelul, portul din Funchal, centrul vechi din Funchal, care este bestial.

Cateva puncte de interes din nenumaratele lucruri care trebuiesc facute si locuri care trebuiesc vazute neaparat in Madeira:
Usile pictate: toate usile din centrul vechi sunt pictate, care mai de care mai frumos, geamurile, peretii, arata minunat, este un paradis al artistilor:




Bautura traditionala este Poncha, si cea mai buna a fost cea bauta la Camara de Lobos



Supa de legume traditionala, cea mai buna am mancat-o la: Marcelino Pao e Vinho , un local super, cu mancare foarte buna, preturi si mai bune si atmosfera superba. 



Cea mai frumoasa crama si cele mai bune servicii crama D'Oliveira , pe FB ii puteti gasi aici: https://www.facebook.com/pages/Doliveiras/143568439152070?fref=ts


In Madeira se mananca foarte mult peste, peste spada, scoici, sub toate formele. 





Paine traditionala cu unt si usturoi:



Pisicile, cateii, porumbeii, sunt protejati si ingrijiti.

 

Bananieri, vita de vie, fructul pasiunii, ananas, si multe alte fructe imbogatesc insula.




Insula a fost devastata acum cativa ani din cauza unor inundatii, au luat fonduri europene si au transformat-o cu totul.

Suntem extrem de norocosi ca am putut sa mergem in vacanta in Madeira, suntem extrem de fericiti, a fost vacanta vietii noastre. Multi au fost acolo, si mai multi nu au fost, dar poate vor ajunge si poate, poate, vom mai putea ajunge si noi macar inca o data.

Madeira este un colt de vis, o intrezarire a unei vieti ce merita traita.

Multumim foarte mult Jacobs pentru asa o joaca minunata.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu