vineri, 20 iunie 2014

Ziua 18 a dietei Rina, ziua amidonului

Ziua 18 a dietei Rina, ziua amidonului
sau, ziua legumelor cu cartofii permisi :), si orez, fasole, etc

Mic dejun: fructe, am mancat cateva capsuni, 6-7 visine si o caisa.
Gustare 1: am luat gustarea tarziu si imi era f foame, asa ca am "gustarit" o ciorba de sfecla cu jumatate de felie de paine.
Pranz: am facut supa crema de ciuperci si am mancat un bol fara paine, fara nimic. (pranzul meu a fost pe la 4 astazi).


Gustare 2: un castravete

Cina: am mai servit un bol de supa de ciuperci, dar am mancat si cu f putine croante. Pentru aceasta supa, pentru restul familiei am facut si croante, mi s-a parut aiurea sa mananci supa crema de ciuperci fara croante. Nu am rezistat, si, deoarece la pranz, mancasem doar jumatate de felie de paine, am zis ca nu o fi foc si am pus f putine croante si in farfuria mea de supa de la cina. Si am mai mancat si mazare.

Supa crema de ciuperci

Ingrediente:
ciuperci ( cantitatea, la ochi )
2 morcovi
4 cartofi noi medii
2 cepe vechi
2 cepe verzi
5-6 catei de usturoi
1 lingurita boia dulce
unt
sare, piper
putina lamaie, daca aveti


 

Mod de preparare:

Se spala ciupercile sub jet de apa rece, se scoate pielita si codita si se taie feliute. Daca aveti, se stropesc cu suc de lamaie, sa nu se oxideze. Eu nu le-am stropit cu suc de lamaie, pentru ca, intamplator, nu am avut lamaie in casa.  
 

Se pastreaza cateva ciuperci pentru decor ( eu am uitat ). Se curata si se taie ceapa si usturoiul, apoi se curata morcovul si se da pe razatoarea mica. Se curata si se taie cubulete cartofii. 


Se ia o tigaie, se pune untul si se rumeneste ceapa, apoi usturoiul, ciupercile, morcovul si cartofii. Se adauga sare si piper. 

 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 

Cand legumele s-au rumenit, se iau de pe foc si se adauga boia dulce si apa cat sa le acopere. 
 
 

Se lasa la foc mic pana cand cartofii sunt fierti. Apoi, legumele se scurg de zeama si se maruntesc cu blenderul. Se pastreaza zeama.


Arata groaznic dar este foarte gustoasa :).
Se pune piureul intr-o oala si se adauga supa in care au fiert initial, dupa care se lasa sa mai clocoteasca o data, de doua ori, circa 5 minute si se iau de pe foc. Se asezoneaza cu sare si piper dupa gust. 
Se serveste cu patrunjel si se decoreaza cu ciuperci feliate, daca ati pastrat.  Eu nu am pastrat, asa ca am pus doar verdeata deasupra.  

 
Portia mea a aratat asa :

 
 
 
 
Restul familiei a mancat supa mea cu croante, reteta o aveti aici http://mi-efoame.blogspot.ro/2014/06/croante.html si pui la gratar cu mazare.

 

Va doresc pofta buna!

Maine am ziua de dulciuri, vroiam sa fac ceva dulce, dar nu am avut timp, poate gasesc niste timp maine, daca nu, data viitoare.
Ne auzim maine, sa aveti o sambata frumoasa!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu